Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Abstrak

Kadang- kadang, kita perlu lepaskan sesuatu yang kita hargai untuk kehidupan yang lebih baik. Ianya bukan mudah untuk dilakukan kerana sesuatu yang kita hargai adalah sesuatu yang kita sayangi.

Percayalah pada apa yang kita lakukan, kerana sesuatu benda yang diberi kepercayaan adalah benda yang kita hargai. Bila diri sudah mula hilang kepercayaan itu, maka ianya bukan lagi benda yang kita hargai.

Perlukah alasan diberikan jika kita sudah tidak mampu untuk terus hidup, tetapi diri ini kelihatan sudah tidak mahu lagi berpijak di bumi yang nyata. Hanyut bersama dunia sendiri, memikirkan perkara yang tidak logik, memikirkan teori tidak berfakta, berhujankan batu yang membebankan.

Lepaskanlah diri ini, biarkan pemikiran menerobosi dunia yang nyata. Bukalah ruangan lingkup yang terlalu lama membeku, penuhkan ianya dengan ilmu. Jadikan diri ini insan yang kamu mahu.



3 comments:

The Moon Hapiz September 7, 2009 at 1:38 AM  

hi.. salam perkenalan.. jalan-jalan kt intenet n tetibe jumpe blog kamu. macam menarik je.. :) jgn lupe follow my blog jge.. same2 kite rajin2 click ads.. tambah pendptn..: http://www.journey-kecik.blogspot.com
by the way, hidup ini mmg seperti apa yg kamu hujahkn.. sgt2 setuju.. :) itulah kehidupan..

Arifjer Blog September 7, 2009 at 5:14 AM  

yeahh, thnks
nnti i klik yeah

Arifjer Blog September 9, 2009 at 11:51 PM  

Memang itu kehidupan yang mungkin akan dilalui. Sesungguhnya anda adalah pelakun pelakun nya yang memain peranan untuk memastikan kehidupan yang pasti.

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.