Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips Cinta : Maksud Setia yang Sebenar.

Entri kali ni encik admin nak kita semua share, apa maksud setia? Mungkin ramai antara korang yang setia dengan teman wanita / lelaki korang or mungkin juga ada yang tidak kan? Pernah ke korang cube untuk setia pada seseorang yang korang sayang? Tapi tetap tak dapat juga sebab korang mesti ada jumpa someone yang menarik hati korang. Ahah, banyak cara untuk setia dengan pasangan korang. K. So, jangan risau :)


Sebenarnya, bila dah bercerita, apa maksud setia? Aku dan cousin aku bercerita, then aku tanye la dia. Ape maksud setia ah yang sebenarnya? Die cakap "bullshit". Hahah, kitorang masing-masing gelak sakan. Then, berhenti gelak. Aku tanye die balik, die cakap "bullshit" lagi dan secara terus-terang die cakap. Uatpe nak setia, buang mase je. Hidup masih muda kan. Sebenarnya kat sini aku nak bagitau, aku sendiri tak tau ape maksud setia, haha, tapi tetap nak selitkan gak entri tentang setia. Yeahh.

Firstly, bagi korang yang masih mencuba untuk menjadi setia jangan risau. OK, amek situasi ni. Adalah satu hari, korang keluar pergi lepak dengan member-member and tibe-tibe, ada sorang guys/chicks yang korang rase hensem/cantik. Punyelah dalam hati, cun/hensem nye die ni. Adoi. Bole pula rupenya die kawan kepada kawan korang. Nahh, apelagi kalau yang guys kompem dah amek 1st step n girl of cos la control cun kan? Hahah. Lepak punya lepak, korang dua pun bekenalan n then tukar number phone. Haha. Tapi korang terlupe ke yang korang ni dah ada teman wanita/lelaki? Jadi cara untuk elakkan daripada diri korang ni terpikat terus pada si dia, senang je. Anggap dia sebagai kawan dan ceritakan tentang die pada teman wanita/lelaki korang. Tapi ingat jangan selalu asyik nak buka cerita pasal kawan yang korang baru kenal tu, sebab ada sesetengah orang feel annoying k. Dari situ, secare automatik hati korang akan rasa yang korang takkan ada hubungan lebih dari kawan dengan si dia. Lagi bagus if bf/gf korang kenal dia, sebab diorang pun takkan fikir yang bukan-bukan tentang korang k.

Second, setia tak bermaksud korang terpaksa ikut cakap bf/gf korang. Contoh, ape je yang dorang suh korang ikut je. Setia ni senang je, yang penting korang saling percaya. Make sure masing-masing jalankan peranan masing-masing. Takkanla korang je nak setia, tapi sampai kat bf/gf korang, flirt dengan orang lain la n so on. K. Cuba untuk elakkan dari diri anda dipengaruhi oleh nafsu, sebab nafsu la diri tu mula nak beralih arah. Tambah lagi dengan ade sesetengah guys yang memang power bab-bab mengayat girls. Memang tak jadi ape la kan. Heee.

So, ape kate korang tentang setia? Setiap orang ada pandangan masing2 kan?

9 comments:

icahkim,  October 5, 2009 at 11:28 AM  

yelah.. bg i klu i kwn ngn laki x perlu nk tukar2 num phone.. sbb laki dan perumpuan agk mustahil blh jd just a kwn.. i pun kwn ngn laki, klu die ade dtg lepk, kiteorg borak gak, blh gak lepak2.. tp jgn lah sampai msg2 tiap ari.. konon2 nk tny kabar je.. tny kabar pe klu tiap2 ari.. hee.. yg penting kne jujur lah k klu btl2 kite ase dah jmp yg tepat.

Anonymous,  October 6, 2009 at 6:31 PM  

Bagi aku setia tu adalah takkan main kayu 3 dengan bf/gf kte dan kte akan sayang dia sampai bila-bila.maksudnya..kte betul2 cintakan dia.sampai bila pun kte akan terus bersama dengan dia..tp..selalunya nak jumpa org yang betul2 setia ni susahla coz, mesti ada salah satu pihak akan curang dgn kte ur kte akan bosan.. tp.tu sume pelangi dalam dunia percintaan kan?

Anonymous,  October 9, 2009 at 3:15 PM  

aku ni setia..da banyak kali da..n selalu je jumpe yg player.. rase bosan da.. now ni ngh belajar camne plak xyah jadi setia..huhu

encik admin,  October 9, 2009 at 5:02 PM  

haaa, if rase nak jadi player dan xnak setia. boleh email kat saya. saya akan hntar step by step tips terbaik. ahah. tp ade ongkos la :)

Anonymous,  October 26, 2009 at 4:52 PM  

bagi aku lak setia 2 klw kite sling mempercayai....aku rase aku nie seorang yg setia coz selama aku couple ngan pakwe aku..aku x pernah lg nk pndag boy lain.. wlw encem cmne pun.. bg aku pkwe aku lg encem.. biasalah, cinta kn bute.. so mybe aku dh buta ngan cinta aku la 2.. hahaha.. btw, i love n miss him so much...smga jodoh aku ngan dia berpanjagan...amin...

encik admin,  October 26, 2009 at 8:38 PM  

ahah, btul cinta tu buta. tapi buta tu byk mksd die. salah satu, buta terhadap laki/perempuan lain :)

Atikah Honey Bee November 23, 2009 at 2:23 PM  

1st tip itu mmg slalu di aplikasikan...mmg berkesan..
tp tips ni sesuai utk lelaki yg jenis tak cemburu buta..
klu jenis cemburu buta, matilah..
sbb kt cakap just kwn pn dia mati2 pn xnak percaya...

Anonymous,  February 6, 2010 at 12:51 AM  

sory aku lari topik sket..cume nk luahkan yg aku sgt2 sayang die..tp aku sedikit down when die ckp dh tak perlukan aku lagi..

Unknown May 14, 2017 at 7:40 PM  

Zaman sekarang bukan senang nak cari yang setia, ada yang gelar diri dye setia tapi hanya dimulut , ibarat mulut semanis madu tapi ada racun disebaliknye , 3 orang aku kenal , tiga-2 pergi tinggalkn aku demi org yang baru dye kenal. Kadang terasa diri ni tak dihargai , yelah kita sanggup bekorban masa tapi last dye buang kita macam kita ni sampah . Semoga pintu hati dye terbuka lah .* Luahan hati dari seseorang yang terluka *

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.