Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips Lelaki : Memikat wanita melalui MS,FB,FS dan yg sewaktu dengannya.

Mungkin semua orang sudah memiliki antara satu daripada di atas. Contohnye MS, disana terdapat ramai gadis yang cantik dan sesuai untuk dijadikan teman wanita. Tapi mampu ke korang nak pikat gadis-gadis tersebut.

Seiring dengan trend sekarang dimana gadis-gadis di myspace sememangnye membenci "rempit" ( maaf ye, itu fakta), diorang akan terus "deny friend request" korang kalu korang dress mcm rempit. OK. Jadi, disini terdapat banyak tips yang akan saya berikan. Bagaimana cara untuk "mengayat", menilai tahap "bitch" gadis tersebut, berapa jauh tempat tinggal anda dengannya dan sebagainya.

Tidak dapat dinafikan yang mungkin terdapat banyak lagi cara berkesan, tapi tip ini adalah yang admin dapat setelah berforum dengan forummer berjaya. Haha. Kita mulakan dari langkah pertama ok



-Memilih gadis yang sesuai untuk di"ADD"
Ya, sekarang ni sudah banyak orang yang membuat "fake account" dimana mereka menggunakan gambar orang lain. Jadi anda jangan tertipu ye. Cari gadis yang nampak bersahaja dan tidak berlebihan ketika mengambil gambar. Kalau korang tengok ade yang amek picture tunjuk badan sane sini. Boleh percaya ke?

-Nilai tahap bitch gadis tersebut
Mungkin ada antara gadis-gadis yang nampak lawa dan sopan, tapi bila bace komen diorang. Pergh, dengan lelaki lain ade sayang-sayang la. I miss u la. Or kadang2 korang nampak die bagi number kat laki camtu je. Haaa, itu mungkin bole bincang lagi. Tapi kalau ade gadis yang cantik tapi post bulletin dan status di Myspace macam orang takde nilai diri. Mencarut n so on, pastu maki2 n gaduh pasal laki. Nak ke gadis macam tu?

-Paras rupa dan penampilan
Yeah, ini adalah faktor terpenting sekali walaupun encik admin letak selepas nilai tahap bitch. Hahaha.
Korang mestilah ade paras rupe yang menarik, kalau korang tak hensem pun cukuplah dengan penampilan yang kemas dan bergaya. Mereka akan nilai anda melalui gambar anda juga. Yeahhh :)

-Kena "TRY" dulu gadis anda minat
Banyak cara untuk anda try gadis yang anda minat,
contohnye, korang mulekan dengan perbualan yang menarik. Tengok die ini jenis yang gila2 atau cool. Kadang2 mereka tidak sukakan lelaki yang terlalu open. Yeahh, itu kenyataan. Setelah 3-4 kali anda "TRY", cube mulekan perbualan dengan "hye sayang, how are u?". Cube perhatikan ape yang die reply, kalau die reply mesra plus gelak2, dia hanye anggap sebagai joke je. If die plak terlebih2, haha, dengan anda die bole buat. Dengan laki lain bagaimana pula?

-Fikirkan risiko hubungan jarak jauh
Dalam bahase omputihnye, long-distance relationship. OK. Mungkin korang duduk di KL, gadis yang korang minat pulak duk kat Johor. Hahaha, so korang bole ke tahan bermesej dan bergayut je? Sesetengah orang mungkin boleh tapi bukan semua. Jadi carilah kalau boleh yang dekat dan senang untuk berjumpa. Paling tidak pun dapat ber"dating" la. Haha.

-Susah la nak dapat GF
Memang susah nak cari GF lagi2 sekarang gadis hanye memandang lelaki yang handsome dan hot saje. Tapi bukan semuanya begitu ok! Ade juga gadi yang memandang budi bicara korang dan gaya korang. Tapi melalui chatting tidak mungkin menunjukkan siape korang kan? Mungkin dalam chatting korang nampak macam "noob". Tapi depan-depan, siape tahu? Hahah, jadi carilah peluang untuk mengajak gadis yang anda minat keluar. Sebab itulah saya nasihatkan agar cari yang duduk dekat dengan anda. Tak salah jika anda duduk Damansara dan pergi ke Puchong untuk lepak minum bersame si dia.

-Jangan terburu-buru
Akhir sekalu, jangan terburu-buru untuk mendapatkan nombor telefon si dia, kerana ini akan menampakkan bahawa anda terlalu minat si dia dan mungkin dia juga akan berfikir, "eh eh, baru kenal dah nak nombor. tak dapat de". Hahaha, jadi cukup la sekadar berchatting di YM atau mane-mane satu yang korang gune di atas.

Yang penting kita mesti tau menilai respon gadis yang kite minat, ingat bukan satu saje yang ade di MS,FB dan FS. Ade banyak lagi, jadi selamat mencube!!!


18 comments:

The Moon Hapiz September 10, 2009 at 2:12 PM  

MS. FB, Fs for me bukanlah tempt utk crk awek actually bagi aku.. MS FB, FS bagi aku adalah medium utk kita berinteraksi antara membe2 yg tepisah, membe2 lama, kawan-kawan sekelas dan seangkatan degnnyer. Tapi, x salah untuk carik awek or pakwe kt MS, FB, FS coz dunia da berubah da sekarang.. Tapi seperti yg mr admin ckp kan, saye bersetuju la yg kranyer byk risiko yg kene tanggung sekiranye melibatkn diri dlm arena nie.. Cthnyer, risiko kene tipu.. So, just be careful..

encik admin September 10, 2009 at 7:37 PM  

yeah, terpulang pada diri anda. mungkin ade yang menggunakan medium ini untuk mendapatkan psgn hidup. Ramai juga yang kita kenal dapat gf/bf melalui medium ini.

CIK NURUL September 13, 2009 at 8:57 PM  

yerp2 . tol ckp the moon hapiz. bnyk kes kene typu dlm ms neh . adek agkt i pn pena kne gk . so watch out gurls out there . b careful . n cnta jrk jao memg susa . perit gyle ahh . now,i nga lalui nye . dye susa tok trust i even i setia nan dye . dye at joho n i lak at kl .

encik admin,  September 13, 2009 at 10:21 PM  

so, ape yg kte kne uat. percaye dan bersabr jerla

Anonymous,  September 25, 2009 at 11:13 PM  

act, ms n geng yg swktu dgnnye nie mmg la xsesuai utk cri special gf o bf. 2 t'pulang la pd individu 2 utk nilai. laen org laen opinion. tp ms mmg tmpt utk b'interaksi yg plg bgs. huhu. exmple, i ade knl dak kt skula i, mmg encem la. tp nmpk cm sombong. i slalu pk die 2 combonk cz die mmg xpndg org kalo jln even act i da lme mnt die. haha. ps2, 1 day 2 nth cmne kteorg t'chating kt ms. lme2, bwu i tw die cmne. die funny gle abis la. laen gle drpd yg i pk. dosa gle i tduh die mcm2. haha. at last, skg kteorg da cple. haha cm xcye. 2 la. ms ni mmg b'gne utk b'interaksi n knl sum1 2 ngn lbey rpat.

encik admin,  September 26, 2009 at 10:34 AM  

yeah, sebab bile kite gune ms, or ym n so on. kite xde rase segan.
boleh communicate dgn senang. pas2, bile dah comfort time interact dgn sumone yang ite baru knal, nak jmpe pun sng. kan kan kan

Anonymous,  September 27, 2009 at 3:40 PM  

btol! btol! btol!
huhu

Anonymous,  September 29, 2009 at 6:08 PM  

masalahnye girls2 kat ms,fb ni sombng la. how ni ? haha camne nak mulakan perkenalan kalau xknal ?

encik admin,  September 29, 2009 at 6:20 PM  

mulekan dgn brkawan, actually mmg agk sombong. klau ade myspace. cube jadikan myspace anda nmpk matured dan lebih pro. picture anda jadikan lebih cool. ok

dan mulekan dgn berkawan, jgn terlalu memuji. mulekan perbualan dgn baik ;)

Anonymous,  October 1, 2009 at 12:50 PM  

ko ne cm power je?sume 2 teori je...reality nye bkn cmtu..

encik admin,  October 1, 2009 at 1:01 PM  

anonymous ; haha, power x power xyah tau la. sebab encik admin dah salu buat style ni, tau la jadi ke x. btw, semua entri di blog ditulis berdasarkan pengalaman dan rujukan.

ko sendri ckp realitinye bukan cam2, sbb dlm konteks ni pun kita memikat melalui alam maya :)

Anonymous,  December 8, 2009 at 6:02 PM  

sy knl mlalui fs...dan sekarang kami telah berkahwin..jika kerana bukan fs,kami xkan knl..jodoh xkemana walau dah penat sy mencarinya...

Anonymous,  December 8, 2009 at 6:06 PM  

syukur kehadratNya..kerana menemukan aku dan dia...

encik admin,  December 17, 2009 at 1:23 PM  

wahhh, sgt best klau camtu ikut fs

TraVlog March 21, 2013 at 2:52 PM  

untuk secara online lewat fb aja tdk cukup, harus ada sentuhan emosional yaitu memikat wanita lewat mata

Eljie emotion April 21, 2013 at 2:48 AM  

Ajar saya mcm mana nk ayat perempuan srng pon saya xdpt orng yng saya suka saya xdapat orng yng saye x suke saye dpt ape nie aduhhhh :(

Unknown July 7, 2018 at 1:04 PM  

saya selalu failed dlm memikat perempuan guna ws,,ada yang block saya ntalah apa masalah saya,,macam mana pikat perempuan melalui ws ya??

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.