Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips untuk lelaki dan wanita : Cinta dan Sex, apakah pandangan anda?

Entri ini saya tujukan khas untuk setiap pembaca saya, dan khasnya kepada yang telah request kepada saya. Hee.


Cinta dan Sex? Ada banyak maksud dan erti yang tersirat. Pendapat dan pandangan adalah berbeza-beza bagi setiap orang. Tapi dari pandangan saya memang banyak lah. Jadi sila teruskan membaca.

Bercinta ni sebenarnye perlu ke ada sex? Bukan kah itu tak dibenarkan oleh agama jika belum berkahwin? Tapi ramai yang terjerumus ke sex. Kenapa? Apakah sex sebenarnya dalam percintaan? Adakah tali ikatan cinta korang? Haaa. Ramai yang tak sedar dalam hal ni.


Bagi sesetengah orang, mereka menganggap cinta dan sex ni satu benda yang berlainan. Tapi dalam english, "making love"= "sex". Hahaha. Bagi saya lah, sebagai lelaki yang hidup dengan pendirian dan arah kehidupan. Cinta adalah cinta, jangan biarkan sex termasuk dalam dunia cinta sebelum anda berkahwin. Cinta bermaksud untuk melindungi dan menyayangi seseorang, bukan untuk pemuas nafsu. But think again, takkan la seumur hidup korang nak rase sorang je. Hahaha.

Sesetengah orang pula menganggap sex adalah cara untuk menghukum wanita, contohnye lelaki adalah kejam jika menggunakan kekerasan terhadap wanita. Jadi bagi suami, sex boleh digunakan untuk "menghukum wanita" jika mereka ni menyakitkan hati.

Bukan ingin meneka, tetapi sekarang, kebanyakan orang yang berumur antara 16-25 tahun sudah pernah melakukan sex sebelum berkahwin. Kerana mereka menganggap bila mereka melakukan sex dengan pasangan mereka, mereka akan bersama selamanya. Tapi what if lelaki meninggalkan gadis yang telah mereka lakukan sex, lelaki memang tidak rugi kerana lelaki always a virgin. So, macam mane dengan wanita? Mungkin selepas itu mereka akan mencari BF baru, dan BF ini dapat tahu yang GF nya takde virgin, so, kalau yang playboy mungkin akan cakap. Ahhhh, boleh la ni. Then, kalau suami dapat tahu korang tak virgin? Apa akan jadi? Terpulanglah pada diri suami korang dan bagaimana korang nak selesaikan masalah.

Bukan saya ingin menyalahkan wanita, tetapi kadang-kadang lelaki ini juga mempunyai mulut yang lebih manis dari gula dan madu. Kerana cinta, apa pun boleh jadi. So, fikirlah sebaik mungkin sebelum melakukan sex ketika bercinta.

Ada orang cakap bagus buat lepas kahwin,
Ada orang cakap, takpela yang penting suka sama suka
Ada orang cakap, member yang lain pun dah buat apa salahnye cube,
Ada orang cakap, lepas ni kahwin juga dengan dia,
Ada orang cakap, takpe lepas ni dia jadi milik aku,
Ada orang cakap, chemistry la tak boleh control,
Ada orang cakap, aku sayang betul dengan dia, takpela

So, pilih la korang yang mana satu, sign board ade banyak. Ikut je mane yang sesuai. Tapi jika anda pentingkan agama, tidak perlulah tengok lagi signboard di atas. Jangan pula korang menyesal.

39 comments:

iyouwe September 11, 2009 at 4:26 PM  

saya rasa hanya sex tak de cinta memang x blh!!!!! nanged u! nang this if u want to can't stop laughing! nang me!

encik admin,  September 11, 2009 at 4:31 PM  

hahaha, bukan begitu.
sex tanpe cinta memang boleh dilakukan, tp bergantung pada anda la.
mungkin anda belum pernah dengar term "sexbuddy". hanya kawan untuk sex, bkn bercinta. ahah

The Moon Hapiz September 11, 2009 at 5:56 PM  

kita yg hidup bertunjangkn agama dan adat ketimuran x bole la wat sexs sblm kawin. walau cinta mcm mana pun. dlm hal nie, laki mmg kene salahkn 100 percent sebb laki nie pemimpin actually. awek die sendiri sebenrnyer xnk sexs2 nie. tapi bila dijuk rayu oleh laki dan juge setan, maka selalunyer tewas jge. Actually, sekadar memperingati diri aku yg lemah je mr admin.. :)

encik admin,  September 11, 2009 at 6:22 PM  

hapiz
yeahhh, memang sebab agama kita tak bole buat mcm ni, tp u sndiri tau kan. mcmmane budaya kita yang makin lame makin dilupakan.
klau ikut slh atau tidak, bg saya , keduanya slh.

icakim September 11, 2009 at 8:46 PM  

ermm... zaman skrg nih sush kot nk cr gurl yg still virgin.. laki pun xde pilihan.. =) tp klu dr segi agama mmg kedua dua nya slh.. lebh bek bercinta pas kawin...

encik admin,  September 11, 2009 at 9:05 PM  

ica, dats rite
bkn sng nak cari girl yg stil virgin
dan x lame ag i rase mmg xkn dapat yg virgin pun. rasenye la
jgn marah lak. hee

Zool Blogger September 11, 2009 at 11:01 PM  

Salam.. First time ke sini..
Yang penting agama..
tapi kalau rasa kuat dan bersedia dgn api ... boleh lah cuba sex sebelum kawin,,,

Zool Ligakampung

encik admin,  September 11, 2009 at 11:24 PM  

yeah, yang penting agama. :)

Bzli September 13, 2009 at 12:07 AM  

bercinta hanya untuk sex
banyak orang buat camtu
susah dah nak jumpa perempuan virgin

encik admin,  September 13, 2009 at 5:43 AM  

to bazli ;
kdg2, mule2 dorang suke. ttbe ble dah naik nafsu. cam biase la.

Farisha Dina,  September 13, 2009 at 9:53 AM  

hahahah it was true. khususnya utk wanita perempuan atau gadis. fikirlah sebelum membuat kerana apabila anda terjerumus ia bererti anda telah kalah dgn godaan makhluk bernama syaitan. ianya kerana nafsu semata-mata and i dont think it is because of love. making love is a different thing compared to love someone or being love. cinta itu suci dan jgn kotorkan diri kerana ia. am i rite. encik admin, i wanna ask u a simple question might be. if the guy really loves his gf, does he would try and ask his gf for a sex. i mean jika seorang lelaki itu benar2 ikhlas terhadap seorang itu, dia mencintainya bukan kerana fizikalnya adakah dia akan meminta gf nya itu utk sex semata-mata atau dia seusaha mungkin utk menjaga maruah dan nilai kesucian gf nya itu. yelah mmg xdinafikan yg perempuan ini exactly lemah dan bodoh kerana mudah ditipu dengan pujuk rayu dan mulut manis lebih manis dari madu dan gula. hahahaha

encik admin,  September 13, 2009 at 4:21 PM  

yeah, cinta memang suci. tapi anda sendiri sahaja yang mampu mngukur tahap kesucian nya. betul x?
jika anda merasakan melakukan hubungan sex dgn psgn adalah suci dan ikhlas dari anda, maka begitulah ia. Hahaha. Tapi x mungkin ade yang berfikiran begini. betul? Hahhaa

Yeah, if he totally love his GF, die xkan minta or even seduce his gf. Percayela, but when the times come n setan pun hasut, bukan semua orang iman kuat? kan?

Saya ada juga kawan yang masih lagi tidak menyentuh GFnya kerana sayang, walaupun mereka kadang2 pernah bermalam bersama die tetap x have sex dgn GFnya. Ahah. N untuk info korang, die adalah kawan saya yang paling rapat. Dan semua rahsia dia akan bagitau. Hahahah

Estefania Sofea Macpherson September 13, 2009 at 7:27 PM  

hye mr admin
wow nice analisis about love and sex
hahaha
actly,the truth is mmg ramai gurl from 14-25 tak lg virgin,u pun tau lah kan
tpi kdg2 i pelik juga bila girls tu merelakan pasangan dier 'menyentuhnya'
owh really touching rite but in the same time, she stupid

encik admin,  September 13, 2009 at 7:43 PM  

tula yang susah nk ckp, tp nak uat camne, skrg dunia dah brubah.

CIK NURUL September 13, 2009 at 8:54 PM  

pe kes sex b4 kawen . cm org tade agme je

encik admin,  September 13, 2009 at 10:22 PM  

yeahh ,itulh yang cik nurul cakap
cik nurulx prasan lagi ke yang kbykan remaja sekarang sudah tiada virgin ?

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 3:33 PM  

bermlm bersama tp x penah having sex? woww ~ mcm ne tu? mintak dia tips skit. ade jugak ekk? i tot bila dh tdo bersama everything could happen kan? unless syg dia memang kuat dkt gf dia. i respect kwn u tuh dan gf dea skali. kdg2 bkn nk slhkn kaum adam je. bkn dorang yg mtk semata-mata sbnrnya tp ada jugak kdg2 yg girl ni yg mtk lebih2 last2 bila semua dh jadi dia akan slhkan guy tu semata-mata. encik admin mtk tips skit dgn kwn encik admin tuh yahhh.

one more question.
cm ne nk tahu kalu kalau seseorang girl itu masih ada virgin atau tidak dimata lelaki laa. cm ne guys melihatnya? menerusi apa?
boleh share x? haha

encik admin,  September 15, 2009 at 4:11 PM  

Haha, nanti saya akan minta tips yeah.

Actually memang ade care nak tau girl tuh virgin ke x? petua orang tue, tengok kaki die, if tumit pecah maknenye xde virgin dah. Tapi camne nak tengok kalau girl tu berdiri depan lelaki n nk tengok tumit die? Haaa. Memang ade petua orang tue-tue yang lain. Tapi tak mungkin betul kan?

Jadi, sebenarnye lelaki lebih suke meneka. Bagi lelaki yang tau compare dan menilai melalui hubungan sosial wanita. Memang sekejap je dah dpt agk, dari care bercakap. Dan mcm2 lagi. Kadang2 dlm myspace nmpk berpeluk dgn BF, BF x pkai baju. Dari situ dah boleh agak dah. Betul x? Care girl bergaul dengan lelaki, bercakap, n so on. Sume boleh agak. Tapi still tak kompem lagi kan. Haaaaa

Leo,  September 15, 2009 at 4:11 PM  

camne lak dgn sex bebas??

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 4:18 PM  

tumit pecah? haha nice shot tuh. betul2. itu bg lelaki yg teka pasal girl. and cm ne kalau girl tuh nk tahu plak yg laki tuh pernah mengadakan hubungan sex dgn ex gf or sape2 jela on previous? cm ne tu?
kalau kita sebagai gf nk tny kat bf kita msti la kita mcm agak malu. xkn nk tny cm ni

'u pernah tido eh dgn ex gf u? ckp betul2 ngn i.'

xkn sbg gf kita nk tnye cm tuh kn? mesti laa kalau kita tanye pun bf kita xkn bgtaw. mcm encik admin ckp, men will always virgin wpun dh 14 anak. kan? hahahah. so mcm mane kita nk tahu? nk tgk dari perwatakan dia yg cm ne? kalau girl yess kita boleh la agak dia yg type cm ne tp kalau boys? how?

encik admin,  September 15, 2009 at 4:27 PM  

Leo ; maksud u??

Farisha Dina ; Haha, sebagai pasangan yang bercinta. Tak salah if u tanye, "Pernah tak u slept wif ur xGF dlu? Or time couple dengan i ke?

And, i bagi u warn awal2. Jangan sampai u tak boleh terima die lepas ape die cakap. N jangan pakse die plak klau betul die tak pernah slept with other girls. Guys pun nak jage hati gf dorang, so tak hairan la if diorang xnk bagitau. Memang takde care nak tengok guys ni dah ke blum. hahah. Ade memang ade, tapi luar batasan la. Haha. Agk2 xde experience, yerla tu kot. Haha.

Just joke, jangan cakap i suruh pula. Hahaha

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 4:43 PM  

klu tnye dia marah la. and i masih bleh trima. just nk thu je he ever or never. haha thats all. bleh trima la kalau yes dia pernah tp knpe kalau tnye nk marah? nmpk sgt slh kan? haih.

sex bebas tu ape? and cm ne yea?

encik admin,  September 15, 2009 at 4:49 PM  

Kekadang lelaki marah sebab nak lari dari kesalahan and ade juga yang marah sebab y nak tanye soalan cam2. Mayb die tak pernah buat. Tapi depends on how reaction die time tu la. K

Sex bebas.
Maksudnye, u havin sex wif anyone u nak. Tukar-tukar pasangan like all dat stuff la. U dah amek email i, elmorishah@gmail.com

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 4:56 PM  

ohh i see..
i xde gmail lorh. ym i got. bleh ke add at the same time?

encik admin,  September 15, 2009 at 4:59 PM  

gimme ur ym,

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 5:07 PM  

my ym : farisha.adrina@y.c

encik admin,  September 15, 2009 at 5:12 PM  

betul ke camtu?

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 5:14 PM  

urgh? u should gimme ur ym lah. let me add can? haiyya hahah

Anonymous,  September 30, 2009 at 4:08 PM  

tumit pecah??? leh caye ke ni??
tumit sy pecah.. tp xde pgalaman sex pn..cmane tue??

encik admin,  September 30, 2009 at 6:48 PM  

anonymous ; sebab tu encik admin ckp. itu petua orang tua. tapi taktau betul ke x. haha

Anonymous,  October 1, 2009 at 10:34 AM  

tak payah nak bincang la.. mcm la tak penah having sex ngn gf or kawan.. tak pyh mlut manis n pujuk rayu.. ckp direct je la..
kekambing =)

encik admin,  October 1, 2009 at 12:43 PM  

anonymous ; hahah, lain orang lain pndapat ;).

Anonymous,  October 3, 2009 at 3:43 PM  

ai en.admin..
sye ade seorng kwan yang begitu rapat, segala rahsia2 dye, dye luahkan kat sye..tapi sye mintak pandangan agar sye dpt membimbing kwan sye kearah yang baik..
ok,masalah kwn sye ni mcm nie..: mase dye mula2 jupe dgn bf dye tu,dye dapat rsakn yang bf dye tu terbaik untuk dri nye yg dpt dijdikan suami..selepas beberapa bulan brcinta,kwan sye nie tlh memberi virgin kpd bf dye.bf dye nk thu samada yang kwn sye nie btul2 syang kat bf dye tu.. disbbkan kwan sye xmahu lagi kehilangan bf dye bg virgin dye kt bf..so, skrang nie dye masih lgi bertahan n pda mse yg same dye btul2 menyesal dgn perbuatan dye.dye malu n takut kalu family dye dpt tahu perbuatan dye sdgkan family dye tu bukan la org biase,dri segi agama mmg kuat..
dari segi perwatakan dan permakaian kwn sye nie x lah teruk mane, mcm muslimah yang laen..tapi skarng, kwn sye betul2 buntu..sye sendri kesian kt dye..dye acap kali suruh bf dye dtng jupe family,tapi bf dye mcm berat je nk dtg jupe mcm bf dye tu belom sedia nk kawin..tapi kwn sye sabar dgn kerenah bf dye, pasal virgin plak..bf dye selalu ambik kesempatan time kwn sye dtg jupe dgn fmily dye, kalu kwn sye xnk bg, bf ugut jgn datang jupe lgi selepas nie.kwn sye serba salah dan terus relakan biarpun hati tanpa kerelaan.kerana takutkan perpisahan dye relakan dan sanggup ketepikan agama, mak ayah, keluarga dan maruah diri sendiri..
baru2 nie kawan sye telah prg bercuti di perak n disane tanpa disedari, ade sseorng lelaki terpikat dengan perwatakkan kwn sye,lelaki tu cakap yang kwn sye nie ade ciri2 seorg isteri yang lelaki tu tercari2 selama nie, mula2 kwan sye menolak dengan ikhlas yang menyatakn dye da berpunya tapi lelaki tu xkisah asal kwn sye dapat berkwan dgn dye..sebb lelaki tu dah jatuh hati kat kawan sye n lelaki tu nk datang jumpe dgn family kawan sye nk mintak kebenaran untuk berkwan lebih rapat..kwan sye xtahu mcm mane nk buat, samada teruskan bersama2 dgn bf ataupun lelaki yang bru kenal tapi dah menunjukkan keikhlasan sebenar lelaki tu..kalau family kwn sye setuju dan terus berkenan dgn lelaki tu, mcm mane kawn sye dgn bf dye tu..????..
mcm2 kawn sye pkir.. sye sndri buntu mcm mane nk tolong kwn sye tu.sye tahu kwn sye tu nk mulakan hidup baru n dye sayang sangat2 kat bf dye..tapi kalu dah jodoh ditentukan kte xleh nk menolak..mcm mane la kalau lelaki tu tahu keadaan kwn sye selepas kwin xde virgin, mesti diceraikan dan hidup kwn sye xtentu arah..

encik admin,  October 3, 2009 at 10:46 PM  

anonymous : tolong email saya masalah awak ni. elmorishah@gmail.com

okok, sy akn reply secepat mungkin

Anonymous,  October 4, 2009 at 1:57 AM  

farisha: mmg btol nmpak pelik kan bile pnah overnyte sama tp x pnah have sex.. i dgn bf i dah 4thn,sjak skola..bile masuk u,dah bebas sikit mula la nak mrasa jadi 'org besar' pegi holiday sana-sini..tp stakat ni kami sama2 takot nak involve,i mean make love la. sedangkan buat ringan2 pon bile bgaduh mesti ungkit,ni kan plk kalau 'terbuat' btol2..msti susah in future. takot rumahtgga x aman.. :-/

misz emah,  October 8, 2009 at 12:31 PM  

hurmmm blog yg menarik..
mmg x dinafikan skang rmai girl yg xde virgin n sy bersyukur coz sy ade bf yang xprnah mtk bnda2 mcm ni n i'm really happy..

encik admin,  October 8, 2009 at 1:56 PM  

thats good for u
good luck in ur relationship ;)

Muzik Piano April 15, 2020 at 11:57 AM  

Cara nak tahu senang je...tengo rambut halus belakang telinganya,kalau dah xda rambut halus tu...ertinya dia x virgin lagi...😊

Muzik Piano April 15, 2020 at 12:15 PM  

Boleh tahu dengan melihat tingkah lakunya😊

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.