Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips untuk wanita : Masalah Cinta

Entri ini adalah Question dan Answer dari saya dan GadisUnknown. Dia telah email saya dan saya harap ia boleh membantu pembaca-pembaca yang lain. Q&A adalah dalam English dan Melayu.


Hi there,
I wanna know why guys are so unpredictable.I hope you can sort this out.(:Ok,so there's this guy in my class and for so long I never expected that he had a crush on me until on of my bestie reveal it to me.I was basically surprised cause throughout the 4  months of being classmates,he never talks to me before.Basically that's is not the suitable excuse for him as he's not the person I knew who own that behavior.His loud and humourous among his friends and also in class.I am a shy girl and I never speaks to any guys unless they starts talking to me first.I was wondering why he does'nt make the first move by talking to me?

  • Yeah, sebelum tu terima kasih kerana bertanya. Memang tak mengejutkan kalau awak tak bercakap dengan dia sebab awak pun baru lagi bersama di dalam kelas. Dari cara awak bertanya, saya yakin yang awak juga ada perasaan minat terhadap dia. Kadang-kadang, di usia remaja, lelaki selalunya segan untuk berborak kepada gadis. Lagi2 gadis yang diminatinya. Bukan kerana sebab lain. Jadi awak tak perlu risau la tentang ini.


And also,I just get to know that he told my friends that I am his first love.But he already had a girlfriend now,after he felt that I am quiet,(but I'm not!).


  • Yeah, cinta pertama dia. Dari sudut positif saya yakin yang awak memang cinta pertama dia, tetapi disebabkan awak dan dia tak pernah bertegur sapa, mungkin itu yang mnyebabkan dia jatuh cinta terhadap orang lain. Tapi ingat, first love lelaki adalah cinta yang takkan hilang. Dia tetap akan mengingati awak walaupun dia sudah ada GF. Dari sudut negatif, bukan saya ingin memburukkan dia, tetapi lelaki juga adalah "kaki ayat". Tapi tak salah untuk awak selidik diri dia melalui kawannya atau kawan awak samada betul atau tidak. OK. Ingat, tidak rugi mencuba dari melihat saja. Ahah :)
Despite all that,my friends told me that he always gaze at me and I sometimes I caught him staring at me.Do he still have feeling for me?


  • Yeah, seperti yang saya kate tadi. First love lelaki sentiasa akan diingati sampai bila-bila. Awak juga berada di class yang same dengan dia dan sampai bila-bila pun dia akan tetap menjeling awak jika berkesempatan. Ahah. saya yakin dia still ade feeling dengan awak. Jadi cubalah.
But he already had a girlfriend.I'm so confused.Pls help.Thank you.Appreciate lot's.:D


  • Tentang dia ada GF, itu awak sendiri kena uruskan kerana ianya bergantung pada diri awak juga samada, perlu ke die bersama awak jika dia sudah ada GF? Tetapi jika awak suka dan minat pada dia, bagi tahu lah bestie awak. Mana tau dia dapat bantu awak. Yeah. Awak satu kelas dengan dia kan, perhatikanlah cara dia dan lihat apa respon dia pada awak. Cube buat-buat seperti awak ingin meminta tolong pada dia. Saya tahu awak segan terhadap dia, jadi peganglah prinsip ini, "Berkawan dulu sebelum Bercinta". Kerana dari situ awak akan mengenali dia dengan lebih rapat. Anggap dia sebagai kawan awak dan awak akan selesa untuk bertegur dan bercakap dengan dia. Setakat ini saja. Jika ada ape-ape pertanyaan, email saja saya. Terima kasih

Setakat ini yang saya boleh tolong dia :). Selamat membaca

13 comments:

The Moon Hapiz September 12, 2009 at 1:35 AM  

nice work bro.. love to see ur page actually.. MrLOve or BroLOve..:)

encik admin,  September 12, 2009 at 2:03 AM  

yeah, thnks hapiz
call me encik admin dah la. haha

Bzli September 12, 2009 at 8:34 AM  

haha entry yg menarik elmo
ahaha

encik admin,  September 12, 2009 at 12:00 PM  

bazli ; thnks yeah :)

Farisha Dina,  September 13, 2009 at 10:02 AM  

cinta ngan suke sayang minat adalah perkara yg lain dan sgt berbeza. kalau kita suka sorang tuh kita berusaha nk berdamping dan bersama dgnnya tp kalau kita cinta org tuh, susah utk kita cuba lukakan hati dialah. sometimes kita kena sedar yg cinta sebenarnya utk memiliki semata-mata kerana apabila kita sudah berjaya memiliki dirinya mungkin kita tidak akan mencintainya atau suka tentang semua psl dirinya. so just let it be. kalau dia memang untuk kita, xyah wat pe2 lahh dia tetap akan jadi hak kita gakk. btw gudluck everybody :)

encik admin,  September 13, 2009 at 4:02 PM  

nice point of view farisha dina ;)
sometimes kite memang kena sedar yang cinta sebenarnya utk memiliki. Tapi farisha saya kurang setuju dengan "kalau die milik kita, xyah uat ape2 die tetap akan jadi mili kita".

Kadang, someone has to make a first move. Jangan menganggap hanya lelaki perlu approach wanita. Zaman sekarang sudah lain, kadang2 lelaki lebih suka untuk tunggu wanita yang approach. Dan kadang-kadang lelaki suke "try" wanita. Nak tau lebih lanjut tentang try. Email saya

Farisha Dina,  September 15, 2009 at 3:48 PM  

nk try cm ne tu? ada gak ke nk maen try2 ni? haha. okay gimme your email, would like to ask u

encik admin,  September 15, 2009 at 3:58 PM  

email saye ade di page depan.

tomyam September 28, 2009 at 2:59 AM  

haha.
menarik tertarik deboomm!!
;DD
bf saya x pnh sentuh pasal semua niyh
dye ckp..elakkan semua benda niyh
tp klu da kawen..ehermm.
bantai la
hahahahaha
;DDDD

encik admin,  September 28, 2009 at 4:38 AM  

hahaha, btul2. tu yg best tuh

misz emah,  October 8, 2009 at 3:13 PM  

try cmne 2?
leh bgtau

encik admin,  October 8, 2009 at 3:30 PM  

emah ; cube tanye die mcm2 soalan
tp soalan yang bertapis dan die sndiri xkan prasan ape maksud u.
mcm2 jenis ade, tp ssh nak explain ni. haha

misz emah,  October 8, 2009 at 3:59 PM  

uishh.
k2 nnti i try tye..
kui kui
10x mr admin

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.