Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips Muka : Wajah Gagal Punca Percintaan Gagal?

Yeah, encik admin kembali dengan berwajah ceria. Masih lagi dengan rupa dan penampilan yang bergaya. Mari kita meneruskan sesi cinta dengan tajuk terbaru. Panjang sgt pula tajuk die kan, ok. Secare ringkasnya, muke korang teruk punca korang susah nak dapat BF/GF. Kan? Jangan risau tentang tu, pernah tak korang nampak, "eee, bapak tak hensem/lawa gf/bf die. camne la gf/bf die boleh tak nmpk". Hahah.

Cinta sejati tak pernah mengenal rupa, cinta sejati hanya mengenal hati budi anda sebab cinta berasal dari hati. Ok.


Tapi jangan lupa, encik admin hanya mengibaratkan kepada cinta sejati sahaja. Bukan cinta, kerana cinta boleh mempunyai banyak maksud. Cinta kepada tuhan, cinta kepada harta, cinta kepada paras rupa. Yeah. Ingat, untuk memiliki cinta tidak susah, ianya hanya bergantung pada diri anda sendiri. OK. Haha.

Pernah terfikir kenapa tiada gadis/lelaki yang minat pada korang? Ingat, kebanyakan orang melihat paras rupa sebelum mengambil keputusan untuk mengetahui dan mengenali korang lebih lanjut. Yeah, selalu orang yang cantik/ hensem mempunyai kelebihan ini. Tapi, bagaimana pula dengan orang yg kurang paras rupanya? Bukan encik admin ingin memberi prasangka buruk, tapi entri ini untuk kita semua. Tak salah jika berkongsi, yeahh.

Pernah tak rasa pimple/jerawat kat muke korang punca susah nak dapat pasangan? Yeah, ataupun korang hilang keyakinan diri apabila munculnya "syaitan kecil" aka jerawat di muka korang? Yeahh, jangan risau. Encik admin akan memberikan tips yang menarik yang telah diguna pakai sekian lama. Cara-cara untuk mengelakkan dari jerawat.

  •  Banyakkan meminum air kosong. Kerana air kosong buang toksin dalam badan korang disamping menyeimbangkan kadar air dalam badan.
  • Minum air buah-buahan, sekali sehari sudah cukup. Paling bagus adalah fresh orange. Sebab ade vitamin C dan bagus untuk keseimbangan hormon. Air buah lain pun boleh. Jangan risau :)
  • Ambil garlik dan tenyeh kat tempat yang berjerawat beberapa kali sehari dan buat dalam mase seminggu. Memang berkesan. 
  • Kurangkan makan makanan berminyak dan bergula seperti kuay tiow spesel taknak sayur dan coklat fererro rocher so sweet if laki bg kat girl as present. Hahah
  • Selalu cuci muke, bukan dengan pencuci muka. Pencuci muka tu 3 kali sehari ok la. Tapi bile korang berpeluh or muke berminyak, cuci dengan air dan lap gune tisu. Biar rase segar dan cantik muke tu.
  • Jangan terlalu tensen, banyakkan senyum. Even xde lawak ape pun. OK. Sebab bile korang senyum nampak muke itu lebih cantik dan berseri. OK
Jadi, ini sajalah tips yang ada. OK. Gunakan sebaik mungkin. :) Kalau ade tips lain yang boleh selit. Silakan komen .

19 comments:

x-po October 20, 2009 at 3:46 AM  

mslh org skrg ni tgk kt muka dulu bru peribadi..huhu

heavenx,  October 20, 2009 at 12:38 PM  

1st impression xkire la laki or pompuan tetap paras rupa tuh fact! pape..1 lagi aku rasa bkn sebab xde paras rupe yg buat org tuh xde awek/bypren maybe becoz dia terlalu choosy or dia xde X-factor pada diri dia..nih kerana aku ada kawan lelaki muka mcm mat salleh tinggi 183cm tapi haram xde awek...

Anonymous,  October 20, 2009 at 1:07 PM  

yeah, encik admin ade ckp yg paras rupa adalah faktor penting,
"kebanyakan orang melihat paras rupa sebelum mengambil keputusan untuk mengetahui dan mengenali korang lebih lanjut."

klau sperti kawan heavenx, mmg tu terlalu choosy la, tapi xpe sbb die hensem :)

icahkim,  October 22, 2009 at 6:16 PM  

sy ade lg satu tips!

ambk daun lidah buaya, lendir die sapu kt muke, tp pasti kn muke cuci dulu sblm sapu, bia sampai kering.. mmg berhasil beb tuk ilng kn segale jenis jerawat..

bg aku muke x pnting, yg pnting kaya ngn hati budi.. ceewaahh

encik admin,  October 22, 2009 at 8:07 PM  

hahaha, btl btul kaye hati budi

Anonymous,  October 26, 2009 at 4:58 PM  

yup.. aku pun mcm 2.. rupa x penting..yg penting budi pkerti n yg penting sgt2 ialah..beriman.. klw ade iman,isyallah x terpesong ke jlan yg tidak benar...huhuhu..

encik admin,  October 26, 2009 at 8:37 PM  

yeah, btul tu. iman mesti kuat :)

sarah October 27, 2009 at 2:52 AM  

sbnrnyea paras ta pnting tp haty budi , stakat ensem/cntek tapi prgai cm sial ta guna gux rite.
if kita ta da paras rupa pon , tp ada owg still na kwn or jdikan kte kapel ,
its means owg to0 btl2 ikhlas ,
tapi skunk nieyh da ssh na jmp owg mcm to0 kot ,

Anonymous,  October 27, 2009 at 11:03 PM  

Alahh..toksah kata laa..da mmg zmn skunk ni totally 100% org akan tgk PARAS RUPA dlu..espeseli rang laki.

Klu nmpak gal yg kulit muka putih+cantik+halus+xde jerawat+paras menarik+body ala modelling...kompem berebut2 yg ndak.Tp cube klu muke bese2 je,tmbah lak ade jerawat+paras kurang mnarik+gumuks..kompem xde yg ndak.Rang laki pandang pn x..kan?

Kot ade rang laki yg ndak kt gal cenggitu pn mebi coz die juz nk balut ati yg luka coz xdpt tekel gal yg cantik lawa td tuh..

takde maknenye org laki nk nilai ati budi dlu..ghenti kan laaa..org laki tgk rupa paras dlu..pastu bru tgk ati budi, itu pn klu muka lawa pn ati budi hampeh pn tetap laki ndak coz yg penting JANJI gal tu LAWA..huhhh..mcm ler gal yg tak lawa tu tkde ati n perasaan..

kn bagus klu org yg paras tak lawa tu takde ati n prasaan..kan..??xpyh nk sedey2 or sakit ati dengar ejekan, cacian, kutukan, perlian dari org..(aku tau ramai tak setuju..tp ni pendapat aku..sukati aku laa..)

encik admin,  October 27, 2009 at 11:25 PM  

yeah, lain org lain pendapat. tp jgn la aggp begitu, cube tgk sekeliling anda. masih ada lagi laki yang tak kesah dgn paras rupe. percayela ok :)

Moon_Gurlz,  October 28, 2009 at 10:13 AM  

correct2 md admin... erm, x smestinya pras rupa x cntik, org laki x pandang,.. everyone must have kelebihan tersendiri kn.. so klw org x cntik pras rupe pun, msih ade lg kelebihannya.. so dgn kelebihan 2 la laki leh terpikat.. tul x?? my opinion la..huhuh

encik admin,  October 28, 2009 at 12:52 PM  

ahha, yeah. kdg2 ade gak wanita yg leman lembut tapi kurang paras rupa. laki suke wanita begitu. tgk my friend la. ahah

who ask me? November 4, 2009 at 12:26 PM  

cinta pompuan la ni aku tngk lebih mjurus kpd nafsu jer... hati budi depa dah x mau tngk daa... balak x ensem xpe yg pnting kaya...

i-sha,  November 7, 2009 at 12:07 PM  

sy rse xseme org pndg rupa jer...
sb sy rse sy xde r cun sgt tp ad bf hnsem yg seme org nk kejar2 die... kami ok jer stkt ni 3thn..dh nk grade dh out of college.. sy nk bg tip2 ngort laki2hnsem:
1. murah dgn senyuman... sb bf sy ckp senyuman wanita la plg seksi..
2. lemah lmbut.. sb pompuan kne r lemah lembut..
3. take care diri sndiri n org ln..
bio kte xcntik yg ptg kte pndai jga diri..ad rse nk cntikkn diri..baiki diri sblm kte nk jga org ln aka bf kte..
4. IQ tggi.. sb zaman skrg kte kne bersaing ngn laki2 so kne tunjukkn diri kte indie..(bdiri dkaki sndiri).. xde asyik2 nk bkepit.. br bf kte rse xrimas..
5. jgn blkgkn family n die dlm sgala hal.. pe2 yg ptg bgtw br die rse die diperlukan....
6. tp yg ptg kawal cemburu anda..

encik admin,  November 8, 2009 at 4:13 PM  

yeah, btul tu sha :)

Anonymous,  November 11, 2009 at 9:35 PM  

Aku plak,rupa memang kurang dan ada jrwat,berbadan besa,IQ sederhana,lack of konpiden,age aku almost 30,but still no special BF.

Kt tmpt kja xyah ckplah,memanjang kene perli,kutuk,hina kaw2 nyer kate aku ni tak lakulah, air da keringlah,andartulah..yg paling si*l(sori bhsa kurang sopan) skali dorang sanggup buka lagu dr Kump Wali Band tu kuat2 konon bg aku dgr tuk sakitkan ati aku.Yes, mmg aku sakit hati.Selama >< 5thn kja aku cukup saba dgn mulut die mcm longkang tuh.Smpai ke 1 tahap aku rase mcm maruah aku dipijak2 & kemuncaknya aku wat kptusan,AKU TAK KAN TEGUR/CAKAP dgn die lg melainkan urusan kja.Yes, smlm die panggil aku byk kali,aku BERJAYA pekakkan telinga.Die nak sakit hati bia lah.Hati aku dah lama sakit dgr kutukan, perlian, hinaan die.Mcm lah HINA SGT golongan yg lum kawen mcm aku nih.Sedangkan dlm bab kja, aku byk tolong diorang.Bila susah cari aku, bila senang perli,kutuk aku mcm sampah.

Aku ni sensitip,ape yg org ckp,aku masuk tinger kiri n terus ke dasar ati.Then bile ati aku da teguris tu, aku sedey dan marah.Aku heran nape lah ade org yg bodoh piang (sori bhsa kurang sopan),tak reti jga ati kawan?aku je yg nak jaga ati kawan.Tp kawan tak reti jaga ati aku. Aku da letih lah jga ati orang.Aku igt nak berenti lah jadi orang..!!

Tolonglah aku, tolong bg motivasi n nasihat kt aku.Ape perlu aku buat?

Kiera Qaira December 10, 2009 at 4:11 PM  

hye encik admin..ske blog kamu..:) emm..well mmg skrg sume tgk look..xkire girls or guys..its balance..huhu susa nk cr yg blh trme kkrgn pd psgn msg2..tol x..but 4me..katgori dlm xcntik..n xcute..lol ade gak bf..so b.syukurlah..sbb haty n budi its more important dr paras..sbb physically xkn kkl mne pon..btw..hope sume juz think positive n more confidnt..just be urself..:)

encik admin,  December 17, 2009 at 1:32 PM  

anonymous ; tolong email masalah u tu. sy akan tolong awk. ok :)
sorry sbb x prasan komen awk tu

Anonymous,  December 19, 2010 at 4:01 PM  

yup cinta x mengenal rupa . . .boyfie i ni dah ada gf . .mak ai . .cantik la jg . . .body pun ok gak . .lain la i ni duii . . .x brp . .ntah . .napa dia masih berkeras memilih i . . i x nak dah jd org ke 3 ni . .

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.