Selamat datang ke blog ini, ianya tentang cinta, kesedihan, tips mengenai cinta, keluarga, dan ianya tentang kita! Tinggalkan komen anda di setiap entri dengan pertanyaan. Terima kasih.

Tips Putus Cinta : Ingin Lupakan Bekas Kekasih?

Yeah, encik admin dah tau korang-korang yang masuk blog ni kompem semua pernah bercinta kan? Jadi, lepas bercinta mesti ada yang putus kan. Ada yang putus cari baik dan ada juga yang cara kasar. Haha. Itu sudah pasti. After that, mesti dalam hati korang mesti selalu je teringat kat bekas kekasih korang kan? Bile teringat memang sakit dan tak boleh nak duduk diam. Satu-satunya cara ialah melupakan diorang. Bukan semua orang boleh lupekan someone yang korang pernah sayang cepat gila, betul tak? Rasa sayang still tetap ada.Jadi encik admin nak share dengan korang cara mudah dan berkesan dalam sistem ini, sistem pantas dan mudah seperti mudah.com.my.

Pertama sekali, lepas putus cinta berikan minda korang masa untuk enjoy. Jangan duk terperuk kat rumah isap rokok sebab nak release tension. K. Nanti lagi banyak masalah datang. Pergi keluar bersama kawan dan nikmati saat-saat indah korang sebagai seorang yang single. Tanpa ada kongkongan dan gangguan dari orang lain. Lepaskan semua rasa tension korang, mungkin boleh pergi naik bukit ke and then jerit kuat-kuat sampai ada makcik kat belah bawah bukit tu terkejut dan mati sakit jantung. OK.

Semaikan minda korang dengan perasaan seronok, jangan ingat masa indah korang dengan bekas kekasih korang. Cuba online myspace atau facebook dan "flirt" dengan guys/chicks there. Yeah, memang seronok. Pergi ke club dan clubbing sampai korang rasa club tu parents korang ada share. Bagi yang taknak club, boleh pergi karaoke dan memekak sampai tempat tu muflis sebab suare korang. OK.

Bile kuar dengan kawan-kawan korang, jangan lepaskan peluang untuk memikat guys/chicks yang korang berkenan. Haha, mane tau diorang boleh jadi new GF/BF korang, encik admin pun tumpang gembira. Tapi tak salah if korang putus cinta dan hantar email kat encik admin, " encik admin, encik ni hensem plus cute la, nak couple boleh tak?". Hahah, dengan secara automatik, korang akan mendapat hadiah bonus percuma melawat ke africa atau zimbabwe untuk release tension yang tak berkesudahan. Haha

Disamping itu, hahaha. Ayat skema plak. Okok. Korang wajib delete gambar dan mesejmesej yang sweet ataupun tak sweet yang ada dalam handphone, laptop dan sewaktu dengannya agar korang boleh lupakan terus. Ingat, semuanya mudah dilakukan tetapi bergantung pada diri korang. Buka minda dan hati korang untuk menerima orang lain. If rase nak single pun ok, because single is better. Apa je yang korang buat, xder orang nak marah. Tapi janganla sampai pergi kedai accesories bli gam cap senapang lak sebab nak stoned. Hahah. Ok.

Jadi macam mane? Boleh lupekan bekas kekasih anda? Good Luck, Yeahhh

54 comments:

Ungu,  October 8, 2009 at 9:22 AM  

owh...kebetulan sangat lah ni...aku baru saja putus cinta semalam...kitorang putus cara baik...dan aku declare die sebagai kawan .... :)

lizz October 8, 2009 at 11:42 AM  

bagus tips ni. memang tak berbaloi nak cry2 terperap dlm bilik. merepek lah. mende lepas, buangkan aje.

Uena October 8, 2009 at 12:11 PM  

ouh en admin mari kte kuar date!!
heee~
:P

yaya,  October 8, 2009 at 12:17 PM  

haha aku br pas kua karaok smlm..
6jm nonstop!
bodo je kn cry2 ni (wpun aku pn mle2 cm2 gak.hehe =p)

misz emah,  October 8, 2009 at 12:37 PM  

semalam sy baru je mintak putus ngan bf n die pon setuju tp macam xde ape yang berlaku pon..hmm cmne tu

zaty October 8, 2009 at 1:30 PM  

haha..
btoi2x!sy pown mmg ske
gie karaoke smpai nk trcabut ank tkak ble nga kecewe..
huhu..
thankz 4 de tips!=p
[erk!en.admin,,jom kluar!haha..=p]

encik admin,  October 8, 2009 at 1:55 PM  

lagi satu, if korang ade lagu kenangan bersama or ape2 je tmpt yg korang happy bersama. lupekan semua tu, cuba elakkan dari dgr lagu n pergi tmpt tu. ok

ixora October 8, 2009 at 9:16 PM  

bhahhaa...comel jerk doo ..
ahaha...
then one more,amek bjik n K,then tlan smpai separuh mati,then amek lak chivas,cmpor ngn K dlm tu,
perghh...kompom kelangit bhai pegi dye.;p

encik admin,  October 8, 2009 at 9:23 PM  

ixora ; pergh u ni, prosak mase dpan. kpada pembaca yang disayangi. jgn seekali terpengaruh ye. mende tu sume x elok.

Anonymous,  October 8, 2009 at 11:56 PM  

saya setuju dengan kata-kata ixora.

mengikut pengalaman saya & en admin, kami selalu pergi bersuka ria, layan ganja, mabuk smpi pagi.

amik k or 5, fengtau smpi pagi.

hahahahahahah..

p/s: tipu jer. being sarcastic

Anonymous,  October 9, 2009 at 2:29 AM  

Wah....
how bout bile da ptus tp masih sYg...
hah..
Encik admin ada tips nk pikat hati X balik tak..?
kalo ada cmner cara2nyer..?
________________________________
i dont HATE you for not loving me anymore,
i hate myself for still LOVING yOu..

encik admin,  October 9, 2009 at 7:42 AM  

hahaha, personal life jgn dibuka disini. amatlah tidak bersesuaian untuk pembaca lain ok. always positive, there are more things to do then doing this stupid silly things rite? hahaha

-- nak pikat balik? bagi encik admin, dari pikat balik baik cari yang lain, yang lebih baik untuk awk. klau nak juga pikat balik, ada cara die. tapi camne pula kalau orang tu pula xnk kat awk? x ke rase cam terhegeh-hegeh? start a new life, dont take a risk utk pikat balik org tu. k :)

Anonymous,  October 9, 2009 at 2:51 PM  

pernah cuba terima org lain..
tp xlame pn..
still rasa yg ulu tetap yg terbaik..
hehe..
kesengalan....
skrg ni juz jd kawan je ngn X..
itu yg terbaik....
andai ada jodoh xkan kemana..
dan kalo xde jodoh terima je la...

encik admin,  October 9, 2009 at 5:00 PM  

betul tu, klau ade jodoh xkan kemane. tak salah pun berkawan dgn X. ok

Anonymous,  October 10, 2009 at 12:22 AM  

org kate, kalo orang a xsudi, seribu kebaikan yg kite bt pun xkn ber apa-apa makna...
.
.
.
tidakkah ia seperti terlalu kejam..?
-----------------------------

Adalah mudah menukarkan status seorang sahabat menjadi kekasih daripada (bekas) kekasih menjadi sahabat.~Saat mencari CINTA itulah yang sukar.~

encik admin,  October 10, 2009 at 1:26 AM  

betul, urm
encik admin tgk, awk ni byk wisdom on love.

boleh x email kepada encik admin semua wisdom yg awak ada?
so mayb boleh buat new entri about it. yeahhh

Anonymous,  October 10, 2009 at 2:40 AM  

"Bercinta memang mudah... Untuk dicintai juga memang mudah... Tapi.. untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh..."
.
.
.
.
.
mmg bYk pn...
kt frenster..ms,fb n yg paling byk blog la..tu je tmpt yg paling best kn..
hehe...
nnti akn diemelkan..
skrg busy lor....
insyaALLAH ada masa akn send email..
nnti kantoi...kuikui

encik admin,  October 10, 2009 at 2:55 AM  

ahaha, ok ok
ape kantoinye
chill je, mane tau tak lame lagi u dpt bonus dari sy

sbb dlm plan nak buat e-book.
nak jual

cik EPAL October 10, 2009 at 6:31 AM  

saya da lupakan sikit sikit da..hehe..

btw, i klik ur nuffnang..
nice blog anyway~ ;)

icahkim,  October 10, 2009 at 4:17 PM  

yup... betul..
mmg susah sgt dulu pts sekejap ngn bf skrg.. nk merawat ati ni, i mnx kaple alik je ngn die..susah sgt nk lupe.. hee..
tp jgn sesekali rosak kn dri sbb nk lupakn ex korg k.. nasihat nih!!

Anonymous,  October 10, 2009 at 9:33 PM  

CINTA mengajar kita erti setia..
dan andai ada setia itu
CINTA itu bagaikan terlalu agung dirasakan
dan terkadang bila kita cuba untuk mencari cinta lain,
tapi jika setia itu masih ada pada cinta lama,
hati kita tetap tidak tenang
untuk menerima cinta baru
walaupun berjuta kali kita cuba menafikan
walaupun begitu lama bersembunyi di sebalik perasaan
hati kita tidak mampu berbohong
bahawa kita masih setia pada cinta itu....
......................
......................
Giler r..saya pernah kot seksa diri..
Efek putus cinta kurus jap..
wakaka...
tp itulah mmg susah nak disayangi oleh org yg kite benar2 sYg..
sangat sakit jika hubungan yg putus tu bkn ats alasan org ketiga..
sbb smpi bile2 xmampu nk benci X tu..
kalo clash sbb org ketika sakit die xlame..
masih boleh terima org lain..
tp bile clash sbb menda2 lain, mnda kecik n sbb salah kita,terus rasa cam..? Ntah la..ssh nk cakap la..cm org gila talak pn boleh juga...nak terima org lain, still rase die yg terbaik..sbb org lain bYk cerita la..
Bile try time org lain asyik terkenangkn yg lame jer...
Cian lak kt yg baru ni..
jd mangsa...
so juz let it go..
Love will come bila tiba masanya...
masa tu kita mungkin da sedia..
p/s:- wah... tuk diri sendiri ni...

♥ shiMawar ♥ October 10, 2009 at 10:22 PM  

erm..berbicara pglmn putus centa, dulu aku xfhm nape org bleh nanges2 hnya krna putus centa..sbb aku rase sume tu mengarut..huhu..
tp akhirnye kena batang hidung sndri, n aku tahu betapa pahitnye putus centa..mmg terasa le sbb rmi yg kate aku kurus kering mcm sakit ape jek.. (tp skang dh gemuk semula..benci!)

cara plg mudah utk aku lupakan die, carik org len..aku buktikn pd ex aku yg aku mmpu hidup tnpa die..n bleh dpt bahagia aku sndri..mmg mula2 aku rase down sgt, tp akhirnye aku sedar yg aku perlu teruskn hidup..kumbang bkn seekor.. :)

dan skang ni, ex aku yg tgh gile bengang dgn aku sbb aku berjaya hidup bahagia wlupn TANPA die..hahahaha.. :) (gelak bangga sbb aku jd wanita kuat..yay!)

Anonymous,  October 10, 2009 at 11:10 PM  

erk..
putus kerana oorg ketiga erk shiMawar..?

x-po October 11, 2009 at 3:01 AM  

time aku putus cinta aritu, seksa bai..sume kerja aku xleh wat..study pun xleh..rokok plak 20 batang abis satu ari je...sedih plus tensen..tp time exam, tggi plak result, ingtkan rendah sbb xstudy..wuawua kalau cm2, time exam je, aku nk clash la..wakaka

(^_^),  October 15, 2009 at 3:27 PM  

klu bf tbe2 kwin ngn owg len..
cne?
np laa x ske x ckp trg2..
kwn bkn jp...
kt 7thn huhu
da 1thn dier kwin
kdg2 de cr aku..
tp aku?
single lg sng kot =)

encik admin,  October 16, 2009 at 3:29 PM  

lol, tibe2 kahwin lain
susah nak ckp tu. ahah

sarah October 19, 2009 at 4:31 AM  

pglaman na lupakan bekas kekaseh yg kita syg nieyh mmg susah ,
dulu pnh sara kapel almost 2 years ,
den kterunk break coz tada kesefahaman ,
amek mse juga lupakan dya .
yelah ,
dya ada ms ,
bile on9 , tgk gmba dya dgn pmpuan len , mmg skit lah haty ,
tapi cara sara na lupakn dya cmnieyh ,
nages je puas2 utk lepaskan sglanyew ,
bile dah puas nges ,
jgn pksa diri tok lupakan dya .
sbb makin kita na lupakan dya makin kita teringatkan dya.
so uat relex je
kalo teringat rsew cm smua too mmpi ,
den da lame ,
berkawan balek dgn dya ,
sbb msty lah ex kapel uh ta kejam manew kn ,
dya msty still amek berat punyew ,
len la dapat ex kapel yg EGO ,
uh susah lah ,
jgn sesekali crik dya ,
biar sya yg start cwik kita ,
so lamew2 msty oke nyew ,
kalo kuar ngn kwn2 too mmg ta slh ,
tapi kwn ta da 24 jam ngn kita kan , time dowang tada msty tringat blek kan ?
tapi kite kena bersyukur dgn apew yg terjadi , mgkin kitew ada jodo yg lagi baik dari dya ,
dan setiap kepahitan yg kitew rasew mnjdi kan kita matang ,
klo rasew bghia jew, msty ta besh jugak kan ,
redha jea dgn ape tjdi ,
jgn buat bukan2 sudah lah
tada faedah pon ;)

(sbb aku pon pnh wat cmtuh , bile fke balek cm bodo jea)

hahahah

mazira October 30, 2009 at 11:55 PM  

Salam, sy dah hmpir 2 tahun ptus cinta dgn kekasih sy. kami putus cara baik kerana bnda kecil. Masa tu sy baru dpt result exam kat tmpat sy belajar, dan result tu tidak mncapai ape yg sy nak. so, mlm tu sy sdih la dan sy harapkn dia menemani sy tapi dia mcm xfaham, so kami gduh hinggala sy minta ptus sbab tertekan. Tapi sy amat menyesal..dia terus trima dan xdpt maafkn sy. selama 6 bln sy pujuk dan menangis untuk kembali padanye tapi dia terlalu ego dan xdpt trima sy kembali tapi sy tahu dia msih sygkn sy lg cuma egonye terlalu kuat. Sekarang sy sudah menerima seorg lelaki yg amat baik pada sy, kami dah couple selama 1 thn lbih..Tapiu si dia masih sy xdpt lupakan......sy xtahu knape sy terlalu syg pada dia dan xdpt lupakan dia. Sy nak lupakan dia sbab sy nak hdup bahagia dgn kekasih baru sy lgpn si dia skarang sudah bertunagn dan bakal berkahwin 1 hari nanti. Masa sy baru2 couple dgn kekasih baru sy, ada dia call sy dan masa tu la dia tahu sy dah ada yg lain. Dari cara dia ckp, sy dpt rasakn yg dia masih sygkn sy cuma dia sudah terlambat. Sy harap admin tlg bagi tips yg bleh buat sy lupakan dia selamanya...Byk cara dah sy cuba. Sy sygkn kekasih sy sekarang.......ape perlu sy buat??????????

encik admin,  October 31, 2009 at 3:04 AM  

mazira ; ade dua care untuk awak lupekan die. pertame, awk mesti tekad, lupekan segale knangan dgn die. delete no, msg dan ape2 saje yg kne mngena dgn die. awk tak boleh lupekan die, kerana awk break dgn die krana sbb yg x munasabah. jadi, awk terpakse terima situasi yang x spatutnya.

kedua, awk luahkan segala perasaan awak pada bf awk skrg. biar die tahu ape yg bermain di hati awk. mane tau die ade care utk awk lupekan xbf awk. lagipun die lebih dekat dan memahami awk. tapi care ni mngambil risiko. kerana, takut bf awk skrg rase yg awk tidak sygkan die dan x mnghargai hubungan awk dan die. jadi, awk kne ambil risiko la. klau x brani, jgn. ok. anything email me.

Anonymous,  October 31, 2009 at 7:08 PM  

salam,aku dh 2 taun ptus cnta..smpai skang xblh nk lupa dier lg..bla ingt2 mmg skt sgt..hya org yg pnh frust lam cnta jer tau..wlpon dia pjuk tuk smbg ktrang pya cnta aku dh xblh nk trma..mmg aku syg sgt dia tp aku dh tkt nk amek rsko,aku tkt phni kang frust lg...seksa oo..nk trma org lain xdpt kn klo kter trma kter plak yg buat org frust..bia kta jer rsa..sooner or later cnta 2 psti akn dtg blik tuk insn lain even msa tuk kta lupkn ex 2 adh msa yg plg mykitkn..psti ada yg lbh baik tuk kta..syukur lah coz kter pernh dbri pluang tuk mntai,dcntai n yg pntg kter fhm prsaan bla ssorg ptus cnta..hrgailah cnta bla ianya hdir!!

mazira October 31, 2009 at 10:02 PM  

Salam admin,thanks sudi bls coretan sy ini. Dlu sy pernah lakukan ape yg disarankan tu, dan bf baru sy sanggup lepaskan sy pergi kpd exbf sy. Tapi sy tahu dia xrela..dia terlalu sygkan sy sampai dia pernah sanggup tdo di mcd asalkan dpt jumpe sy masa dia dtg ke tempat sy. Sy juga xsanggup lukakan hati bf sy tu. Sy kdg2 benci dgn diri sy sbab xbleh nak lupakan exbf sy. Sy dah buang semua no phone, msej exbf dan sy xpernah cntact dia pn setelah sy mengaku pd bf sy pasal perasaan sy hari tu, dan setelah sy fikirkan knape nak tunggu org yg xsudi pada sy, sy pn buat keputusan utk pilih dia walau ape pn. Cuma gmbar exbf sy saja sy xbuang tapi sy ltak gmbar dia brsama gmbar kwn2 yg lain dan anggap tu gmbr kwn je..sy pn xtgok gmbr dia selalu. Pada hari raya hari tu dia ada mesej sy dgn memohon maaf atas janji yg xtertunai dlu, tapi sy xbls pn sbab sy tkt sy jd gila nak kembali pada dia mcm dlu. Brg pemberian dia yg pertama dan terakhir adalah Al-Quran, sy simpan dan gunakan..sy syg sgt2..adakah dgn menyimpan Al-Quran tu salah?? Sy harap ape pn sy buat dan akan lakukan xkn sktkan hati exbf dan bf sy skarang.....

encik admin,  October 31, 2009 at 10:21 PM  

ouh, simpan alquran tak pernah salah dan lagi bagus jika awk simpan. klau awk rase awk akn teringt die bile bace al-quran itu, cube simpan saje dan gunekan al-quran yg lain. tapi igt, sebaiknya awk bace al-quran kerana allah dan igt pade allah. bukan pada xbf awk. :)

mazira November 1, 2009 at 10:06 PM  

sy baca bukan kerana dia dan bukan utk ingat pada dia..Saya baca utk ketenangan sy. Sy ingin lupakan dia selamanya..sy xmahu menangis lagi kerananya......

encik admin,  November 2, 2009 at 12:04 AM  

mazira ; bagus tu. lupekan terus ok :) semoga awak bahagia dgn bf awk skrg :)

mazira November 2, 2009 at 9:51 PM  

Thanks encik Admin.....Sy pn harap begitu, dan sy doakn En. Admin bahagia.....:-)

miey,  November 16, 2009 at 2:16 PM  

sy br je lpas pts cnta yg k3 kali ngn org yg sma...
dye mtk nk break jap je tp bla pk2 ada ke jap kapel jap break...
cm bodoh je kan..
skrg ni mmg ssah nk lupakan dye..
4 thun kte org kapel..
cm ner nk wt ek...
time nk kuar ngn member sume bz...
kesorangan ni...

encik admin,  November 16, 2009 at 10:23 PM  

u should email me ur probs k :)

lemonade November 19, 2009 at 6:19 PM  

cmna nk lpe..kte sdeyh tp die epy ngn ape yg die wt..mmbuatkn kiter rsa nk bls dndam

encik admin,  November 20, 2009 at 8:52 PM  

jgn la camtu. u ni. :(

Anonymous,  November 29, 2009 at 11:55 PM  

hey encik admin,saya delete sglenye. tp terasa menyesal x sudah. haha. ;D
I've deleted his number too tpi ada lagi dlm otak. ayyyoooo.

Anonymous,  November 29, 2009 at 11:55 PM  

hah! encik admin,apa kata kita couple same2. wakaka

encik admin,  November 30, 2009 at 4:45 AM  

jgn menyesal, sbb ape yg buat mmg untuk kebaikan u. kan?

Ilmi Aji December 16, 2009 at 5:06 PM  

makasih banget tipsnya, hidup harus terus berjalan

encik admin,  December 17, 2009 at 1:23 PM  

ilmi aji ; betul tu. hidup mesti trus berjalan.

dayana February 8, 2010 at 7:53 PM  

sy bru je putus cinta dalm masa 3 hari. sy mula bcinta dgn dia 5 tahun yg lepas dan telah berkwan selama 9 tahun. saya tak dapat lupakan dia. sya selalu teringat kenangan manis bersama dengan dia. kami putus kerana org ke-3. untuk pengetahuan en.admin saya sudah bekerja dan dia masih lagi belajar.kami sebaya. dlu pernah timbul masalah di mana dia tertekan kerana membuatkan saya menunggu dia. walhal saya tidak kisah semua itu. mungkin dia tertekan dan menganggap kami bertemu terlalu awal kerana dia tidak berpeluang untuk mengenali orang lain.saya rasa mungkin sebab itu masalah ini timbul.untuk pengetahuan en.admin, saya juga ada berkawan dengan orang lain tapi saya tak jumpa yang sebaik dia dari segi agama. selepas kami putus, saya tetap call dia dan dia tak kisah sebab dia faham saya tak dapat melupakan dia dalam waktu yang terdekat. kami berpisah secara baik. masalahnya mcm mana saya nak elak dari call dia sebab dah jadi kebiasaan saya walaupun kawan2 dan ibu melarang saya dari berbuat demikian.jika saya tidak bercakap dengan dia dalam sehari, saya akan jadi tidak keruan dan akan menangis. boleh tak en.admin bagi tips macam mane nak kuat semangat supaya jgn terlalu teringat dan bergantung dgn dia dan saya masih tidak boleh lepskan dia..

encik admin,  February 9, 2010 at 4:49 AM  

dayana ; boleh tak dayana email kan sy problem ni. elmorishah@gmail.com

supaye lagi senang kite nak berkomunikasi. tq :)

dayana February 22, 2010 at 1:18 AM  

dh post kt emel en admin k..tenkiu

Anonymous,  April 10, 2010 at 11:52 PM  

salam..hai..saya pernah bercinta dan putus bape kali..tapi skang ni saya masih bercinta..saya bercinta ngn suami org..sejak akhr ni saya selalu mtk putus ngn dia..dia tak nak..dah seminggu ni dia terlalu bz ngn keje sampai tak de kol tanya tgh wat pe..dah makan ke pe..semua tak de..tension jadinye...bg saya..xmasuk akal bg alasan bz...dulu sy msg tak pernah xreply..skang...entah..sakit ati jadinye..apa harus ku buat??nak lupakan payah..sebab sama keje..tapi tak de org tau hubungan kami...sy akui..saya cari masalah..dengan kapel ngn suami org..mcm mana saya nak wat..nak ilangkan tension???

Anonymous,  May 16, 2010 at 11:04 PM  

Hmmm,sy pun bru break bru2 ini..mcm en.admin ckp,g ssuatu tmpt sbgai sorg yg sngle.tp mslhny skrg..sume tmpt kmi g bsme..dh planning untk engage,hmpir 4 taun bsme..lst2,pts hny sbb mmbe..mbe ajk g genting,tp xizinkn cuz g bkumpulan tp keta nek 2 owg jea...(opposite gender pla tu...)cane tu....?

beyon-d July 6, 2010 at 12:06 PM  

salam en.admin,saya dah putus ngn bf saya bulan 5 ari tu...sebb bf saya tak jujur ngn saya...dah dua kali dia tipu saya..1st time dia tido ngn pompuan lain...dia yg kantoikan ngn saya...dia tak sampai ati nak tipu sy...dia menangis2 minta maaf ngn saya...sy maafkan dia..even ati sy hancur dgn perangai dia..saya sanggup tunggu dia..n tak kuar ngn mana2 guys mase dia kat sarawak..saya tunggu dia..tapi penipuan yg dia balas...lepas tu kami baik semula..lepas setahun baik...dia wat perangai lagi..sy cuba test dia..saya suruh kawan saya menyamar...sy tak sangka dia jatuh cinta ngn kawan sy...n sanggup buang sy..sy sedih sgt...bila dah terkantoi yg itu kawan sy..dia malu sendiri..tapi dia still tak nak mengaku salah..skrang ni..saya cuba nak lupakan dia...sy mmg sayang sgt ngn dia..tapi dah dua kali dia hancurkan hati sy...skrang ni dia kol2 sy...dia cr sy...dia ckp..dia terlalu sygkan sy..dia takleh lupakan sy...sy bole terima dia...tapi bukan skrang...mgkin amik mase bertahun..saya suruh dia ubah sikap dia..jd matured..sy masih sygkan dia...n hari2 saya berdoa semoga dia berubah...

Anonymous,  November 3, 2010 at 10:08 PM  

kiteorng pernh bercinta tpy pada wktu yg sme dye nk pts...sbb dye ckp dye dh ad orng laen dlm hatinya...kteorng pts secara baik...

sya :),  December 31, 2010 at 1:29 AM  

thanks bro . . em ada pnambhan nie .. nak lagi cepat tenang kan , kn u olls da frust giler nonggeng an , mesti la cm na bnuh dri an . nges2 sgala . hempas pintu , koyak cadar , baling bantal . haha , ter-over plak aku nyh . ok , sbar ae . . tnangkan diri , then amek wuduk , solat . solat jgn tggal . kn emg wajib an . mne tau slama bercinta u olls seronok melayan si dia smpai lupa solat , btul x? then , rajinkan diri buat solat hajat . khusyuk taw , jgn pkey bf plak tga solat . tp law tpkey jgk tpela , mx dgn tuhan , kuatkan ati, lw tu jdoh u olls , mx supaya tuhan bg dy ksedaran . . or whatever , ngadu je kt Allah s.w.t . Dia lah pndengar pleng setia n terapi pleng bharga sbnarnya ;) ini bkn omong ksong tau , tp sye sndiri mngalaminye , bru tadi sye clash coz kcurangan si dia . bfore ni , klau sye clash ngan dia , (sbnarnye da bnyak kli clash sbab dia curg , tp smbung blek . wawawa )sye slalunya akan rasa cam nak mati cm xleh lupakan dia . nges nk mampoz hope dia kmbali, and akhirnya kembali . tp skrg , ble sye lakukan spt yg tertera diatas , mlm ni sye da ok da . da tnang gle . klau x mesti sy nges lagi spt slalunya . hmm , first2 , bfore wat solat hajat tu korang bleh la usha2 surah al-ikhlas , and al insyirah bnyak kali . al-insyirah tu mujarab , klau korang bce terjemah dia , mesti terharu punya . emm , then da tnang bru solat hjat k . xkan tga meraung2 trus solat hajat kan , ok da pnjang sgt da ni mngomel tp sure x tpu , sgt mujarab . and cuba jlezkan si dia dgn guys hensem . kmfem korg rasa puas ati n enjoy life without himm ! ok .. pnjgnye comment hee . gdluck sume !

Anonymous,  March 9, 2013 at 8:00 PM  

Ex sy sgt ego.tp sy syg sgt pada die.even dah 5bln clash otak still igt die..kami berkekasihan 3 thn.mcm mne nk pikat hati die smle..

Post a Comment


Setiap entri yang ditulis adalah dibawah pengiktirafan Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.